UAB Grant Thorton Baltic
Galimybė vienoje sistemoje suderinti apskaitą ir įmonėms reikalingus individualius IT sprendimus
Pasauliniam tinklui priklausanti UAB „Grant Thornton Baltic“ apskaitos, audito ir verslo konsultacijų paslaugas teikia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „Directo“ verslo valdymo sistema įmonė naudojasi dvejopai – vidinėms organizacijos reikmėms ir klientų apskaitai tvarkyti. „Visgi dažniausiai „Directo“ siūlome būtent tiems klientams, kuriems aktualu ne tik apskaita, bet ir IT sprendimai“, – pabrėžė Sergejus Abakumovas, „Grant Thornton Baltic“ partneris, apskaitos projektų vadovas.
Su „Directo“ įmonė dirba nuo 2008 metų. „Nors dabar tai jau nieko nestebina, bet anuomet „Directo“ buvo vieni pirmųjų, siūliusių debesų kompiuteriją. Tuo metu apie tokią kryptį mums aktualiame sektoriuje negalvojo nė didieji pasaulinės rinkos žaidėjai, todėl šis perspektyvus, lankstumo ir greičio suteikęs sprendimas, lyginant su kitomis rinkoje vyravusiomis sistemomis, buvo didžiulis konkurencinis pranašumas, leidęs veikti efektyviai ir sutaupyti kaštų. Per visą šį laiką įmonei augant ir paslaugų paketui plečiantis, „Directo“ be jokių didesnių pakeitimų išlieka šiuolaikiškas ir funkcionalus įrankis“, – pasakojo S. Abakumovas.
Viena didžiausių sistemos stiprybių – jau bazinių sistemos paslaugų pakete esanti galimybė generuoti pačias įvairiausias ataskaitas, kurios leidžia analizuoti įmonės rodiklius pagal daugybę skirtingų pjūvių. „Žinoma, visuomet yra įmonių, kurios turi specifinių poreikių ir joms reikia papildomų programavimo darbų, bet, kalbant apie bazinį „Directo“ funkcionalumą, ataskaitų spektras yra ypač platus ir patogus. Tai ypač vertinga kiekvienam vadybininkui, finansų ar įmonės vadovui – realiuoju laiku matyti savo įmonės finansinę padėtį, pinigų srautus, atsargų dalį, ilgalaikį turtą, pelną, nuostolius… Labai patogu ir tai yra viena iš pagrindinių priežasčių, dėl kurių mes pasirinkome ir iki šiol naudojamės šia verslo valdymo sistema bei siūlome ją kitiems“, – sakė „Grant Thornton Baltic“ partneris.
Jis atkreipė dėmesį, jog įmonės klientai – iš skirtingų sričių, todėl ypač pravartu, kad „Directo“ ataskaitų struktūra gali būti organizuojama pagal vis kitokį veiklos pobūdį, poreikius: „Mums nebereikia sulig kiekvienu klientu išrasti dviračio iš naujo“.
Iššūkiai ir sprendimai
Pasak S. Abakumovo, „Directo“ iš konkurentų bene labiausiai išskiria ypač stiprus aptarnavimas konkrečioje rinkoje: „Dirbant su apskaitos, verslo vystymo sistemomis, dažnai projekto sėkmę lemia glaudus bendradarbiavimas. Ne tik įmonės finansų ar apskaitos vadovas turi susikalbėti su apskaitą tvarkančios išorinės organizacijos komanda, – dar reikia, kad geriausi sprendimai būtų surasti bendradarbiaujant su IT specialistais. IT sistemos diegėjas turi suprasti įmonės veiklos specifiką, kuri kaskart – vis kitokia: nuo prekybos kanceliarinėmis prekėmis, kur vien atsargų modulyje gali būti šimtai tūkstančių unikalių pozicijų, iki farmacininkų, kuriems reikalinga sekti po skirtingus vaistinių tinklus pasiskirsčiusius preparatus. Po daugybės metų darbo su „Directo“ galiu teigti, jog įmonės komanda yra ypač orientuota į individualius sprendimus, geriausiai atliepiančius kliento poreikius bei veiklos specifiką. Bendradarbiaudami su „Directo“, sėkmingai įgyvendinome ne vieną dešimtį projektų. Greitas aptarnavimas ypač svarbus ne tik diegiant sistemą, bet ir vėliau, jei kyla problemų ar reikia papildomo funkcionalumo. Aptarnaujančios komandos buvimas vietoje ir galimybė mums, klientui ir „Directo“ susėsti prie vieno stalo leidžia rasti geriausius sprendimus per maksimaliai trumpą laiką“.
„Grant Thornton Baltic“ partneris vardija ir „Directo“ sistemos adaptyvumo pavyzdžius, kai sklandus platformos veikimas buvo užtikrintas derinant įvairių šalių mokestinės ir teisinės sistemos skirtumus. „Turime klientų, kurie sparčiai didino eksportą ir plėtėsi ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje. Mūsų ir „Directo“ ekspertams bendradarbiaujant, per kelis mėnesius buvo sukurta nauja struktūra, priderinta ne tik prie šalies, bet ir skirtingose jos valstijose galiojančių reikalavimų. Džiaugiamės, jog ši įmonė, atsidūrusi „Forbes“ IT startuolių sąrašuose, Lietuvoje iki šiol sėkmingai dirba su „Directo“, – sakė S. Abakumovas.
Toks augimo pavyzdys įmonės veikloje – ne vienas. Prieš ketverius metus į „Grant Thornton Baltic“ kreipėsi kompanija, turėjusi 20 tūkst. pardavimų per mėnesį ir kurios apskaitai bei finansams aptarnauti reikėjo 4 etatų. Šiai įmonei perėjus į „Directo“, įmonė augo iki 200 tūkst. pardavimų per mėnesį, o ją aptarnauja mažiau nei 1 etatas. „Tai yra dar vienas pavyzdys, kai klientas augdamas galėjo ir toliau galvoti apie plėtrą, o ne jungti stabdžius, tokius kaip ištiso apskaitos padalinio kūrimas“, – pabrėžė „Grant Thornton Baltic“ partneris.
Tarp S. Abakumovo pateiktų pavyzdžių – darbas su farmacinėmis kompanijomis, kurių veikla reglamentuojama ypač griežtai ir reikia sekti ne tik skirtingose prekybos vietose esantį prekių likutį ar jų tinkamumo vartoti terminą, bet ir tam tikrų prekėse esančių ingredientų kiekius: „Directo“ sukūrė sudėtingas integracijas, apimančias logistikos ir atsargų modulius bei taip padėjo klientams sutaupyti. Žinoma, rinkoje yra sistemų, skirtų būtent konkrečioms veikloms, tačiau „Directo“ gali konkuruoti tuomet, kai šalia labai specifinio funkcionalumo, kuris „Directo“ sistemoje gali būti sukurtas, dar reikia ir verslo valdymo su finansų moduliu“.
Rezultatas
„Patys dirbdami su „Directo“, jaučiamės tvirtai siūlydami sistemą savo klientams. Jei klientai nutraukia darbą su „Directo“, tai dažniausiai tai vyksta visos grupės lygmeniu, kai visoje Europoje ar pasaulyje veikianti įmonė priima sprendimą keisti sistemą. O štai įmonių perkėlimus iš kitų sistemų į „Directo“ galiu skaičiuoti šimtais, – sakė S. Abakumovas. – Dirbdami su „Directo“, turime ir kitiems rekomenduojame operatyvų, vietoje esantį aptarnavimą, greitą, efektyvų įrankį, platų bazinį funkcionalumą ir geras vartotojo patirtis“.
◆