Lapkričio mėnesį užbaigėme su Directo mokymais
Directo balandžio mėnesio naujienlaiškis 2023
Directo istorija Lietuvos ryte!
Daugelis šiuolaikinių verslų šiandien, ko gero, neįsivaizduoja, kaip reikėtų įgyvendinti įmonėms gyvybiškai svarbius procesus, jei nebūtų debesijos paslaugų. Viena pirmųjų Lietuvoje verslo valdymo sistemą, kaip paslaugas (SaaS) pradėjo teikti sostinėje įsikūrusi įmonė “Directo” – pasiūlymo vystyti Estijoje pradėtą verslą dabar jau vadove tapusi Indrė Liutkevičienė sulaukė visai netikėtai.
Dvejonių nebuvo
Pasidomėjus, kaip gi kilo idėja debesų technologijomis paremtą verslo valdymo sistemą siūlyti Lietuvos rinkai, I. Liutkevičienė nusišypso – paaiškėjo, jog moteris iš pradžių pati buvo „Directo“ kliente. Kiek daugiau nei prieš 20 metų I. Liutkevičienė dirbo įmonėje, kuri pirmoji Lietuvoje įdiegė Estijoje sukurtą „Directo“ sistemą.
„Man tai buvo labai įdomu ir aš mačiau daug naudų, kurias gavo įmonė įsidiegusi šią sistemą. Tuo metu daug komunikavau su pačiais „Directo“ žmonėmis Estijoje, iš jų gavau pasiūlymą verslo valdymo sistemą platinti Lietuvoje“, – prisiminė „Directo“ vadovė.
Kadangi tokiu principu veikianti sistema buvo viena pirmųjų Rytinėje ir Centrinėje Europoje, sulaukus pasiūlymo „Directo“ platinti Lietuvoje, klausimo, ar sutikti – nebuvo. I. Liutkevičienė sako, jog labiau galvota apie tai, kaip šį pasiūlymą galima įgyvendinti.
Rezultatas toks, kad „Directo“ sistemos atstovai šiandien dirba ne tik Estijoje, Latvijoje bei Suomijoje, bet ir Lietuvoje. Nors pradėjus įgyvendinti šį pasiūlymą I. Liutkevičienė turėjo tik užsienyje dirbančių kolegų užnugarį, šiai dienai su „Directo“ sistema Lietuvoje dirba 14 žmonių.
O klientų, kurie naudojasi šia verslo valdymo sistema, anot I. Liutkevičienės, yra išties nemažai – suskaičiuojama 4 tūkst. įmonių, dirbančių 45 skirtingose pasaulio šalyse.
Vienas įrankis skirtingiems poreikiams
Įmonės vadovė įvardija ir jos manymu įdomiausią bei labiausiai motyvuojančią darbo dalį. Esą visi „Directo“ klientai yra labai skirtingi, todėl dirbant su kiekvienu iš jų pavyksta išmokti naujų pamokų.
Net ir tuose pačiuose sektoriuose dirbančios įmonės verslo valdymo sistemą naudoja skirtingai. Nors dauguma sistemą įsidiegusių verslų ją pritaiko finansinės apskaitos tvarkymui, anot I. Liutkevičienės, šis įrankis padeda ir valdant kitus procesus.
„Tai gali būti naudinga ir tiems, kas darbuojasi, pavyzdžiui, pardavimų srityje, siekiant valdyti užsakymus, pasiūlymus, prekių sandėliuose informaciją ar santykius su klientais. Visa ši informacija gali būti verslo valdymo sistemoje“, – konkrečius pavyzdžius pateikė „Directo“ vadovė.
O tie, kurie nori valdyti projektus, naudodamiesi šia sistema susidaro projekto biudžetą, lygina jį su realiu rezultatu ir stebi, kad suplanuoti veiksmai projekto eigoje būtų atlikti laiku. „Kiekviena įmonė renkasi, kas jai yra reikalinga ir svarbiau“, – pasakojo I. Liutkevičienė.
Išmoko svarbią pamoką
Įmonės vadovė sako, kad su klientais dažnai tenka pasikalbėti apie jų finansinę perspektyvą – šis aspektas yra neatsiejamas nuo verslo sistemą įsidiegti planuojančių įmonių. Vis dėlto ir pačiai „Directo“ buvo ne mažiau svarbu įsivertinti savo finansinius rezultatus. Tai padaryti padėjo banko „Swedbank“ siūlomos MB „Pelningų sprendimų“ konsultacijos.
„Tai buvo gera ir naudinga galimybė sustoti ir pasižiūrėti, kaip mums patiems sekasi. Su „Pelningais sprendimais“ iš finansų valdymo perspektyvos peržiūrėjome pajamų, sąnaudų struktūrą, kaštų centrus“, – prisiminė „Directo“ vadovė.
I. Liutkevičienė pasakojo, kad pajamų didinimas jai visuomet buvo svarbus akcentas – tą tik patvirtina šiemet gautas šeštasis „Gazelės“ apdovanojimas, įteikiamas sparčiausiai augančioms bendrovėms.
Tačiau „Swedbank“ konsultacijų metu buvo patarta atsižvelgti ir į kitą ne mažiau svarbų aspektą – sąnaudų analizę. O šioje pamokoje I. Liutkevičienė įžvelgia didelę išliekamąją vertę.
„Teko priimti tai, kad ne tik pajamų didinimas, bet ir sąnaudų peržiūrėjimas yra svarbus, rūpinantis įmonės finansais ir pelningumu. Tik pelninga veikla leidžia gilintis, investuoti toliau ir atliepti besikeičiančius klientų poreikius – patirtimi dalijosi I. Liutkevičienė.
„Directo“ vadovė mano, kad kiekvienas verslas turėtų apsibrėžti periodą, kuriam praėjus tikrintų skirtingus finansinius rodiklius – esą kai kuriuos jų užtenka patikrinti kartą per metus ar ketvirtį, tačiau yra tokių, kuriuos geriau peržiūrėti kas mėnesį ar savaitę.
Kaip užauginti verslą?
Plėtojant verslą ne mažiau svarbu yra ir gebėti planuoti laiką bei atitinkamus veiksmus. Tai ypatingai aktualu jaunoms įmonėms. O minėti gebėjimai, anot I. Liutkevičienės, labiausiai priklauso nuo disciplinos ir savikontrolės.
„Kai pradedi savo verslą, realiai niekas tavęs nekontroliuoja. Nėra atskaitomybės, kuri tave įrėmintų. Man vienareikšmiškai labai padėjo būtent tai, kad tai buvo su partneriais daromas verslas – aš žinojau, kad kas ketvirtį ar kas metus mes turėsime tam tikrą visų šalių „Directo“ apžvalgą, kur man reikės papasakoti, ką mes padarėm“, – prisiminė įmonės vadovė.
Tais atvejais, kai verslą pradeda vienas žmogus, pasak I. Liutkevičienės, yra labai svarbu turėti palaikymą iš aplinkos. Pavyzdžiui, žmogų, su kuriuo būtų galima susitikti kartą per savaitę ir pakalbėti apie tai, kaip sekasi. „Ir tai yra minimali pagalba iš šalies, kuri leidžia reflektuoti, ką tu darei, kas vyksta, ir ką gali daryti kitaip. Manau, kad tai yra vienas iš kritinių momentų, leidžiantis judėti pirmyn ir įrėminti savo veiklas bei laiką, kad būtų išlaikytas fokusas į tas veiklas ir momentus, kurie svarbiausi įmonės komandai ir klientams“, – nuomone dalijosi „Directo“ vadovė.
Straipsnis publikuotas lrytas.lt 2023.12.13
◆